lauantai 11. huhtikuuta 2015

Pari suklaata ja Parikkaa

Eilen aamulla luin Nyt –liitettä, ja lehden kannessa oli Minna Parikan kengät. Kuva liittyi Helsingin kirppareista kertovaan juttuun, ja yhdellä kirpparilla oli ollut kaikkea laatutavaraa, mm. Parikoita myynnissä. Luin sitä ja mietin että just joo, joskus kun löytäisikin kirpparilta jotain tällaista... Helsingissä se onkin ehkä mahdollista, mutta muuten ajattelin todennäköisyyden olevan olematon.
En ole koskaan raaskinut ostaa Minna Parikan kenkiä, mutta sydänrusettikenkiä olen kyllä kuolannut vuosia.

Unohdin koko jutun, ja lähdin eilen hetken mielijohteesta käymään nopeasti yhden kaverini kanssa kirpparilla. En löytänyt oikein mitään, mutta yhden pöydän kohdalla pysähdyin. Siinä oli jotain vaatetta sekaisin, ja siirsin niitä siitä vähän sivuun. Vaatekasan alta ilmestyi Minna Parikan kenkälaatikko...Sydän heitti pienen voltin. Onko siellä kengät? Epätodellinen olo valtasi minut. Laatikko tuntui painavan, sen kyljessä oli teksti Raquel 38. Seuraava reaktio oli voi ei! Liian isot! Avasin laatikon ja siellä oli mustat Raquelit. Mutta ne eivät olleetkaan kokoa 38, vaan 37, joka oli näissä kengissä juuri täydellinen minulle, koska ne ovat niin pientä lestiä.
Hinta oli kirppishinnaksi kova, mutta kun tietää mitä uudet maksavat, niin kohdillaan. Kenkiä on käytetty varmaan maksimissaan kerran, eikä niissä ei ollut käytännössä mitään jälkiä. Täytyy nyt vain käydä laitattamassa niihin puolipohjat suutarilla.

Tällainen hassun outo kenkätarina tällä kertaa!






Meillä oli pääsiäisenä tällaisia nättejä suklaita, jotka näyttivät cupcakeilta.




Ettei ole kuitenkaan liian sokerinen postaus, niin pakko vielä laittaa loppuun tämä Seven Blocksin eilen julkaistu musiikkivideo, ja terkkuja pikkuveikalle.

4 kommenttia:

Helmi La Luna kirjoitti...

Ihanaa, sä löysit nämä! Mäkin näin nuo kengät ja melkein kävin itkemään kun näin kokomerkinnän, ei ihan mahtuneet mun 39-40 jalkaan ;) Toinen kerta ikinä kun olen nähnyt Parikat kirpparilla, ekat oli kokoa 35, heh. Onnittelut loistolöydöstä! :)

Kirppisrakkautta Eeva kirjoitti...

Oi, upea löytö! Haaveilen myös kirppis-Parikoista ja kiva kuulla, että onni voi joskus potkaista.

Turun Tilda kirjoitti...

No Anna, menit sitten löytämään kengät juuri siinä koossa, mitä olen kytännyt pari vuotta netistä. Aika hassua muuten, että nuo kengät ovat sinulle koossa 37 hyvät! Mulle Raquelin lesti on kanssa hyvä koossa 37, mutta moni muu Parikan malli taas ihan liian pieni! Eli jos kengät osoittautuvat inan liian isoiksi, niin kauppaapa mulle :D

Valkoinen tähdikki kirjoitti...

Uskomattoman hieno löytö! Mutta pakko myöntää: olen kateellinen!