tiistai 26. toukokuuta 2009

Ihanaa suklaata...

Outoa olla punaisessa paidassa, en muista koska olisin käyttänyt tätä väriä viimeksi! Seppälästä noin neljä vuotta sitten ostetut korkkarit on edelleen mielestäni tosi nätit. Tosi onnistunut ja ajaton malli, ja kun materiaali on nahkaa, niin nämä ovat olleet hintansa väärtit.



Saanko esitellä, maailman parasta suklaata. Joku ihana on keksinyt yhdistää tummaan suklaaseen sitruunaa ja inkivääriä, ja vielä niin, että ne oikeastikin maistuvat! En olisi uskonut että tämä on näin hyvää...


Yritän muokata ruokavaliota taas vähän terveellisempään suuntaan. Tarkoittaa siis turhien hiilarimössöjen välttämistä!


Muistin vihdoin ostaa uutta aurinkorasvaa, se kuukauden takainen ihon punoitus ei ollut kivaa. Muutaman päivän se kesti, ja oli kyllä taas hyvä muistutus. En pala helposti, mutta yleensä kesän alussa sitä on aina jotenkin liian varomaton auringon suhteen. Suojakertoimet muistaa vasta kun niitä ei ole ollut! Käytättekö te aina aurinkorasvaa? Palatteko helposti? Uskallatteko ottaa aurinkoa? Mä en taida enää uskaltaa kovin pitkiä aikoja olla auringossa. Se tarttuu mikä tarttuu, mutta en mä taida varsinaisesti auringossa maata ihan entiseen malliin ainakaan.

Muistakaa te muutkin ostaa tässä vaiheessa aurinkorasvaa kesäksi! Ne vanhenee tosi äkkiä ja viimevuotisia ei käsittääkseni kannata käyttää, teho ei ole välttämättä yhtä hyvä enää.

10 kommenttia:

garnetice kirjoitti...

Mulla on koululle matkaa vajaa kilometri ja viime viikolla punotti jo naama ja kaula kirkkaana kun kävelin kouluun. Sitten meninkin kaupaan seuraavana päivänä ja ostin uuden aurinkorasvan korkeammalla suojakertoimella. 30 on näköjään se minimi mitä pitää käyttää.

Eli, kyllä palan erittäin helposti. :( Jokaikisen kevään riesana on myös aurinkoihottuma käsissä, mutta kesällä kädet ei enää kärsi ihottumasta onneksi. Ja ihottumaakin tulee vain Euroopassa, ei Etelä-Amerikassa.. testattu juttu. :D noo, ehkä siihen vaikuttaa myös aurinkorasvan spf. ;)

Rieppa kirjoitti...

Palan helposti, varsinkin kasvoista ja rinnan seudulta. Ihan ostosreissukin riittää tuohon, siis tilanne, johon ei tulisi välttämättä aurinkorasvaa laitettua, koska kuvittelee olevansa lähinnä sisätiloissa... Laitan siis aurinkorasvaa päivittäin, myös kasvoille. Sehän on myös paras keino ennaltaehkäistä ryppyjä :)

En grillaa itseäni tarkoituksella, rusketuksen hankkimiseen käytän alkukesästä itseruskettavia ja sen jälkeen se pysyykin nättinä perusulkoilun avulla. Yllättävän hyvin sitä väriä tarttuu arskaa välttelemälläkin.

Riehu kirjoitti...

Olen tosi vaalea ja palan kyllä nopeasti ilman aurinkorasvaa. Niinpä yritän aina muistaa läträillä sitä, 30 on minun kerroin Suomessa.
Muuten, nuo kengät ovat aivan täydelliset! Siis todella kauniit kyllä, jäin oikein tuijottamaan niitä ihastuksissani. :)

Merja kirjoitti...

Näytät niin sutjakalta!

Tuota suklaata pitää ehdottomasti kokeilla Suomen lomalla..

Minä en pala enää helposti. Kalifornian aurinko on antanut hyvän pohjan. Mutta jos olen pitempään auringossa, silloin kyllä suojaan vielä arimmat paikat. Aurinko on täällä kyllä niin armoton että lapsille laitan aina 50 suojakerrointa.

Anonyymi kirjoitti...

Hei! Minä olen (ollut) oikea auringon palvoja. Vuodesta 2005 olen viettänyt kesät aina Norjassa meren äärellä. Viimekesinä minulla onkin ollut aina kaunis rusketus. Väriä on tarttunut sekä rannalla/puutarhassa maatessa, että pyöräillessä työmatkat. Aurinkoa otan aina aurinkirasvojen kanssa. Käytän täällä pohjolassa 4-6 kerrointa - myös naamaan. Se on riittänyt. Etelässä vahvempia kertoimia aluksi. En pala helposti, mutta palan jos en ole suojanut ihoa tarpeeksi.

Nyt olen pitkästä aikaa kesän Suomessa. Täällä ei ole ollut niin aurinkoista kuin Norjassa, joten en ole päässyt aurinkoa ottamaan. Toinen asia on, että meille syntyi esikoinen 26.4 ja imetän. En oikein tiedä miten uskaltaisin ulkona olla. Pelkään nimittäin rintatulehdusta. Tähän mennessä olen välillä kokeillut auringonottoa terassilla vauvan nukkuessa sisällä. Silloin olen pitänyt kaulahuivia rintojen ympärillä. Ja olen myös vähän epävarma miten vauvaa ulos pukisin, koska vaikka on lämmin, niin tuuli on kylmä.

Kerro ihmeessä omia kokemuksia, esim. miten nyt imettäessä pukeudut ulos lähtiessä? Miten vauva-arki on vaikuttanut esim. auringonottoosi ja ulkoiluun?

Käytätkö muuten jotain itseruskettavaa/solariumia? Olet nimittäin aika ruskea ollut kuvissasi?

Itse en ole koskaan käyttänyt kumpaankaan, mutta ehkä jatkossa pitäisi, jos vauva-arki/imetys ja Suomeen muutto hehe kovin rajoittaa auringon-ottoa...

T: Anna E.

Anonyymi kirjoitti...

Kommentoin nyt ensimmäistä kertaa, vaikka olenkin lueskellut blogiasi jo jonkin aikaa.

Olet ollut inspiraation lähteeni viime viikkoina. Koskaan aiemmin en ole juossut, mutta nyt takana on muutama kevyt hölkkälenkki ja ihanaa on! :)

- Anna

ellen kirjoitti...

anna e: en yhtään mieti mitään rintatulehdusta, kun en sellaista viimeksikään saanut. olen syöttänyt vauvaa puistossakin vaikka on tuullut viileästi, eikä mitään ole käynyt. ehkä se on yksilöllistä miten helposti sen saa, ja kannattaa pukeutua omien tuntemustensa mukaan! en siis ole mikään hyvä esimerkki tässä asiassa:D mä pukeudun ihan normaalisti sään mukaan.
kyllä mä päivittäin olen ulkona ihan kuin ennenkin, ja olen myös auringossa.
en käytä itseruskettavaa, paitsi sitä doven kevyesti päivettävää vartalovoidetta!

Matroskin kirjoitti...

Minua alkoi naurattaa: suklaata napaan ja hiilarit vähemmälle!

ellen kirjoitti...

matroskin: tuon levyn on tarkoitus kestää pitkään:D

Niina Än. kirjoitti...

Rintatulehduksesta... Mäkään en saanut esikoisen kanssa rintatulehdusta (syntynyt joulukuussa)
enkä kuopuksenkaan kanssa talvella (syntynyt marraskuussa) mutta sain heinä-, elo-, ja syyskuussa kuopuuksen kanssa. Eli kannattaa kyllä suojata tarvittaessa.