torstai 19. helmikuuta 2009

Iloinen takki

Kiiressä nappasin kuvan ennen kuin aurinko laski. Eipä tämä nyt oikein ole edukseen, mutta eiköhän mekon idea näy...Olen jo aika kauan miettinyt iloisen takin hankintaa. Aika säkkejä ne ovat, mutta löysin ratkaisun lastenosastolta koossa 150cm. Tämä on vielä edes jollain tasolla istuva, mutta ongelmana oli pieni pääntie. Oli lievän kuristuva olo! Kysyin myyjältä onko "rikollista" tehdä kaula-aukosta v-mallinen. Ei kuulemma ollut:) Ja niin minä olen nyt onnellinen iloisessa vaatteessani. Ompelin kaula-aukon taitokset käsin kangasta leikkaamatta.




Mitä olette mieltä, saako tällaisia klassikoita vähän muokata oman näköisikseen? Aikuisten 34 kokoinen "teltta" ei iske ainakaan tällä hetkellä, tämä taas on jotenkin suht keveä ja tyttömäinen, mutta mahakin mahtuu mukaan leikiten. V-aukolla vaatteeseen tuli vähän kiinalainen fiilis. Keväällä ja kesällä tästä tulee ihana korkkareihin yhdistettynä. Vyöllä ja muhkealla alushameellakin vaate on varmaan kertakaikkisen kiva, mutta sitä odotellessa...

Ps. OMG yli 500 000 käyntiä sivuilla...
Kiitos vaan teille jotka ahkerasti seuraatte sivujani!!!

16 kommenttia:

piu kirjoitti...

sopii sulle tooosi hyvin :-) Ja ihastuttavat nuo ballerinat!

Johanna kirjoitti...

Heippa,
ihana toi Iloinen, olen itsekin joskus sitä miettinyt ja tollaisenahan se on tosi söpö!

Muutenkin on pitänyt jo aikoja kommentoida, et ihanaa kun jatkoit blogia. Innolla aina odotan sun juttuja :)

Hyvää loppuodotusta :)

Rva Herttainen kirjoitti...

Ihana, vihdoin säkin sait omasi :) Mä oon ratkaissut kaula-aukon vain sillä että jätän ylimmän napin auki. Hihansuut tekee enemmän tiukkaa meikäläisellä. Ja mahatäytettäkin on ilman vatsassa kasvavaa uutta ihmistä ;D Riittääkö toi sulla ihan mekoksi? Mulla on kans muistaakseni 150-senttinen mutta se on aika lyhyt.

wikke kirjoitti...

Mä pidän iloisesta takista paljon, mutta olen käyttänyt itse sitä viimeksi pikkutyttönä. Nyt minulla on äitini vanha seinällä, ja käytän sitä joskus "taiteilijatakkina" ;) Sopii kyllä oikein ihanasti sinulle! Hyvä idea suurentaa kaula-aukkoa lastenkokoisesta, aikuisten mallit ovat tosiaan säkkejä..

PupuLihavisto kirjoitti...

Hihii, mää oon haaveillu vuosikaudet iloisesta takista, mutta ne dumbokoot on mietityttäneet. Tuossapa ratkaisu munki pulmaan, josko täsä vielä joku päivä lasten koon hommaan:) Ja sallin tuommosen modifioinnin, hyvä tuli!:D

tiina kirjoitti...

Oikein hyvä muutos. Sehän kertoo vaan luovuudesta jos saa vaatteeseen jotain omaa, ajattelen minä! :)

ellen kirjoitti...

piu: Kiitti!

johanna: Kiitos paljon:)

rva herttainen: On tää mulle noin 10cm polven yläpuolelle, ei kuitenkaan puoleen reiteen vaan alle. Ihan säädyllisen pituinen siis. Ja talvella alla voi pitää puolihametta tuomassa lisäpituutta/lämpöä. Olitko mua vähän pitempi?

wikke: On tämä ihan eri maailmasta näin lastenkoossa;)

pupulihavisto: Kiitti! Marimekon lastenpuoli on oikein inspiroiva joskus ihan muutenkin

tiina: Kiitti

Anonyymi kirjoitti...

Minusta vaatetta voi huolella muokata itselleen sopivaksi, eikä väliä onko kyseinen vaate klassikko vai ehkäpä vintagea. Pääasia että vaatteesta tulee itselle sopiva, koska silloinhan sitä tulee käytettyä :)

Christina kirjoitti...

Tuo takki on kyllä niin suloinen. Olen itsekin ihastellut samaisin lasten puolella, mutta hinta on jarrutellut vielä tähänkin päivään saakka.

Eikä minusta ole yhtään rikollista tehdä tuollaisia pikkumuutoksia - parempihan se noin on! ;)

Marengin elämää kirjoitti...

Onpas kiva idea ostaa lasten mekko =) Sopii sinulle hyvin!

Henna kirjoitti...

Hei kiitos kun suosittelit sitä hiuslakkaa! Toimii ainakin mulla ja kun käytän vielä sitä Joicon hopeashampoota niin bueno:)

Merja kirjoitti...

Ilman muuta omalle vaatteelleen saa tehdä mitä haluaa. Siitä tuli söpö. Olen monesti ajatellut ostaa noita tytöilleni mutta toistaiseksi vielä jäänyt..

Terkut helteestä!

Vilijonkka kirjoitti...

Totta kai saa muokata, jollei muuten voi käyttää! Minäkin olen muokannut samaista telttaa, laajensin kaula-aukkoa huomattavasti ja lisäksi kavensin olkapäiltä. Pienmpää kokoa en voinut rinnanmpäryksen vuoksi ottaa. Ostin sen muuten myöskin raskausaikana viisi vuotta sitten ja edelleen tulee mekkoa käytettyä! Viimeksi toissapäivänä, kun halusin olla hieman villi kuvismaikka.

Rhia kirjoitti...

Miksei klassikoita saisi muokata omaan makuun/tyyliin sopiviksi? Käyttöä vartenhan ne klassikotkin on tehty ja parempi se että muokkaa kuin että jäävät kaappien perukoille pölyttymään.

Mulle tuo takki aiheuttaa epämiellyttäviä viboja koska muistan sen lapsuudesta tanttamaisten kovaäänisten rouvien vaatteena, enkä ikävä kyllä vieläkään ole päässyt asiasta yli. Se ei tietenkään tarkoita etteikö se sinulla näyttäisi hyvälle =)

miukku kirjoitti...

Mä olen miettinyt tuota ihan samaa! Sillä ne aikuisten mekot on niiiiin rumia kun ne on semmosia juuttisäkin näköisiä :D Koklasin kerran tuota lasten 150cm ja ajattelin et ostan sen ja muokkaan sen kaula-aukon.. Lisäksi pitäisi saada painoa alas! Sulla tuo näytti aivan ihanalta!

Pia kirjoitti...

Taskumekko! Minä sain tuollaisen kymmenvuotiaana, ja nyt yhä reilun kymmenen vuoden päästä pidän sitä (koko 140, välillä sopiva, välillä kiristelee vähän rinnalta). Ja alle voi laittaa viininpunaista puseroa taikka beigeä ja ja. Taitaa olla vaan kohta aika ostaa seuraaviksi kymmeneksi vuodeksi hieman isompi, on tuo niin ihana malli.

Tottakai saa vaatteita muokata, jotta olisi kodikas olo :)