maanantai 15. joulukuuta 2008

Hermoraunio

Joo, tältä päivältä on turha odottaa postausta. Kaiken liikenevän ajan olen käyttänyt silkkihuivin käsin päärmäämiseen. Just Cavallin ihanasta ohuen ohuesta kankaasta olisi tarkoitus tulla huivi, mutta ei hemmetti että se voi olla vaikeata!!! Silmiä särkee, sormet kramppaa, taju lähtee. Ja homma ei edisty. En ymmärrä miten niin yksinkertaisen kuuloinen ja näköinen homma voi olla sula mahdottomuus. Kaspakka.fi:ssa on kyllä hyvät ohjeet, mutta ei vaan taivu noihin minun käteni. Olisiko kellään mitään hyvää vinkkiä? Ei taida kyllä olla mikään kaikista popein aihe ommella tällaisia käsin:) Ja teen siis noitakiristettyjä luotospistoja...Tai yritän.

3 kommenttia:

v kirjoitti...

Minä en kyllä ole koskaan alkanut käsin ompelemaan, vaan ompelukoneella ja apuna sellainen erikoispaininjalka millä saa kyllä tosi siistit ompeleet. Se paininjalka siis samalla myös kääntää sen kankaan. Ihailen kyllä sua jos käsin jaksat tehdä :)

Rhia kirjoitti...

Eipä siihen taida mitään vippaskonstia olla. Silkin käsinompelu on niitä hommia joihin edes minä en mielelläni ryhdy =) Kai se on vaan se harjottelu ja tekeminen josta sitten vähitellen se näppäryyskin muodostuu. Käsin ommeltu rullapäärmereuna on huiveissa se joka kertoo laadusta ja sitä yrittäneenä/tehneenä kyllä ymmärtää miksi =)

ellen kirjoitti...

v: Olen kuullut tuosta painikkeesta. Minua ajatus silkin ompelemisesta koneella hirvittää, siis kun se on niin ohutta! Mutta tosiaan, ei se kai aina ole niin tarkkaa.

rhia: Taistelin eilen yhteentoista. Kun keksin kastella välillä sormet vesiastiassa niin alkoi sujumaan! Mutta ei se kyllä mitään lastenleikkiö ole:)