sunnuntai 28. syyskuuta 2008

Suurta onnea

Löysin kirppariltä tänään mekon. Se on tämä kuvissa oleva käsin ommeltu unelma. Olen niin onnellinen että melkein itkettää! Kävin ratsaamassa sen essupöydän ja olihan siellä uutta tavaraa. Tämä mekko roikkui orpona henkarissa kuin minua odottaen. Hintalapussa luki 5€. Tiedättekö sen tunteen, kun löytää jotain niin ihanaa niin halvalla, että tulee lähes syyllinen olo? Mutta toisaalta taas, mekko on kuin minulle tehty. Täydellinen istuvuus. Upea väri ja kangas. Ihan ehjä. Tällaisina hetkinä olen onnellinen etten ole vaatealalla. Pääni ei varmaankaan kestäisi niitä ärsykkeitä;)

Minun mututuntuma sanoo, että mekko voisi olla ehkä jotain 40/50-lukua. Pitäisi varmaan ostaa se Vintage Fashion kirja omaksi, siitä olisi apua näiden kanssa. Mitä lukijat olette tästä mallista mieltä, mitä aikakautta se muistuttaa eniten? Viimeisesä kuvassa väri on lähinnä todellisuutta.






Siinä samassa pöydässä oli myös pari coctailhattua. Tämä eka varsinkin on mieletön! Kiitos vaan O:n äiti että huomautit siitä, olin niin shokissa mekon jälkeen että havainnointikykyni katosi hetkeksi:) Hinta 1€.



Tämä on hieman kärsinyt, mutta ajattelin tässä olevan haastetta. Eurolla kun sai niin kannattaa vähän itse kunnostaa.


Ja vielä tällainen suloinen kiiltonahkalaukku.

12 kommenttia:

harMonica kirjoitti...

Veikkaan tuon mekon sijoittuvan jonnekkin 40/50 luvulle. :) Tai ainakin kun omaa vintage fashion kirjaa selailin niin jommalle kummalle luvulle sen sijoittaisin. :)

Turun Tilda kirjoitti...

KAIKKI on IHANIA! YHYY, mäkin haluun... Mutta onnea paljon :)
Yritin selailla mun Vintage-kirjoja ja veikkaisin 40-lukua :) Mä voin sit ostaa kaikki, kun kyllästyt ;)

Turun Tilda kirjoitti...

Niin ja väri on IIK ihana!

ellen kirjoitti...

harmonica: Joo, tuollaista mielikuvaa mullakin siis oli...

turun tilda: Niin, aivan järjettömät löydöt:) Miten näihin voi kyllästyä;) Mäkin pidän väristä ihan kauheasti.

Herttainen kirjoitti...

Olet kyllä todellinen mestari tekemään löytöjä, mekko on upea!

Rhia kirjoitti...

Minäkin veikkaisin ehkä 50-lukua. Tuo kangas on täydellisen ihanaa. Ja noi hatut sitten! YHYYYY! Missä tommonen kirppis sijaitsee??? *tummanvihreänä kateudesta*

Anonyymi kirjoitti...

Hei Ellen!

Olen seurannut blogiasi jo jonkin aikaa ja jaksan aina ihastella miten saat käytetytkin tavarat niin hyvään kuntoon. Itse ostin pari viikkoa sitten kierrätyskeskuksesta laukun, jota minun ei ole tullut käytettyä, koska sen sisäpuolella on ikävän pistävä "vanhan ajan" haju. Olen pessyt sen, tuulettanut ja vaikka mitä, mutta mikään ei tunnu auttavan hajuun. Osaisitko neuvoa miten hajun saisi pois?
Haluaisin nimittäin käyttää kyllä ko. laukkua.

cherry pie kirjoitti...

Ihania löytöjä! On aivan mahtava tunne bongata kaiken sekalaisen krääsän keskeltä täydellinen vintage-aarreaitta. Veikkaisin mekon olevan peräisen 40-luvulta sen veistoksellisen suoran siluetin ja hartiaseutua korostavan olemuksen perusteella.

Aku kirjoitti...

Voi että. Löysin tämän blogin vasta viime viikkoina ja olen jo koukussa!

Minusta on ihanaa piipahtaa täällä katsomassa, mitä kaikkea kaunista oletkaan taas löytänyt, ja samalla muistuttaa itseään siitä, että kauniita asioita todella on joka paikassa, jos vaan muistaa katsoa. Olen huomannut, että se helposti unohtuu kiireen keskellä. Älä sinä koskaan kadota sitä taitoa!

Tykkään vaatteistasi, mutta monia niistä en voisi itse laittaa päälleni näyttämättä aivan oudolle - mutta ne laukut, AH!

Sinulla on kyllä aivan ilmiömäinen kyky löytää kirppisaarteita. Missä kirpparilla käyt?

Mari kirjoitti...

Aivan ihana hame, juuri sinun näköisesi. :) Ja väritkin ovat upeat, selvästikin sinunkin lemppareitasi. :) Ei voi kuin onnitella noin mahtavasta löydöstä :)

ellen kirjoitti...

herttainen: Kiitos

rhia: Kangas on tosi kaunis, kun se on yksinkertainen mutta silti todella koristeellinen!

anonyymi: Mä en yleensä osta mitään mikä on likainen/pinttyneen hajuinen. Jokut vanhat laukut tosiaan haisee ummehtuneelle. On olemassa sellaista laukunraikastus suihketta, ilmeisesti ainakin stockalta saa sitä! Olen kuullut kehuttavan että se on tehokasta.

cherry pie: Näissä pitää monesti kutista se, että toisen roska on toisen aarre:)

aku: Mä teen löytöjä juuri noi kuin sanoit, ihan mistä vaan:) Yritän vaan pitää aina silmät auki.

mari: Kiitos

Cerisier kirjoitti...

Asiantuntematon mielipiteeni veikkaan 50-lukua. Hienoja löytöjä taas kerran.