sunnuntai 6. heinäkuuta 2008

Vintagelaukku

Pitkästä aikaa löytyi jotain kivaa kirppikseltä.
Mustanruskea laukku maksoi 5 euroa. Kunto on todella hyvä, sisältäkin se on siisti. Pidemmän olkahihnan saa helposti irrotettua, jos tahtoo käyttää tätä pelkkänä käsilaukkuna. Minä pidän kyllä tuosta mahdollisuudesta laittaa laukku myös olalle. Palmikoidut yksityiskohdat ovat söpöt. Mitään merkkiä tästä en löytänyt, mutta metalliosissa lukee England. Samaan pöytään jätin Tree Bagsin ruskean vintagelaukun...Se olisi maksanut saman verran, mutta kohtuus kaikessa. Nyt kyllä ehkä vähän kaduttaa...






Oletteko te tajunneet liian myöhään tehneenne jonkin tällaisen hirveän virheen? Millaisia helmiä olette jättäneet ostamatta?
Se on ärsyttävää, mutta minulle ainakin tulee välillä ihme pihistelykohtauksia kirppareilla!

12 kommenttia:

sarakissa kirjoitti...

Kamalan kaunis laukku! tykkään juuri tuosta mallista ja muunneltavuudesta kahden hihnan kanssa.

On tapahtunut paljonkin typeriä pihistelyjä kirpparilla tai alepöydissä, jotka on jäänyt kaihertamaan. En oikeasti tajua miksi sitä pitää alkaa jonkun pari euroa maksavan asian kanssa pihistelemään, se kuitenkin alkaa kaduttaa myöhemmin. Kadun myös että myin pois aivan ihanan vanhan nahkalaukun, jonka olin kirppikseltä bongannut, kun se muka oli niin epäkätevä. Nyt haluaisin sen takaisin!

ellen kirjoitti...

sarakissa: kiitos. Muunneltavuus on laukuissa aina iso plussa.
Mä olen just sellainen että euro muuttuu kirppiksellä isoksi rahaksi. Ehkä se johtuu myös siitä, että vihaan kun ihmiset myy kaikkea ihan roskaa kalliilla. Joissain asioissa on edelleen markat ja eurot vähän sekaisin. Esim jos kulahtaneesta ja jopa rikkinäisestä hennesin paidasta pyydetään yli 5e niin jossain on vikaa. Ja tällaisia tulee vastaan yllättävän paljon!

Jana kirjoitti...

Itse olen sellainen jahkaaja aina ostoksilla, ale tai normihintaisena, että usein jää harmittamaan. Monesti kun menee viikon kärvistelyn jälkeen sittenkin ostamaan sen haikailemansa, on jo oma koko ehtinyt loppua tms. Eniten kuitenkin harmittaa eräs valkoinen nahkalaukku, jonka bongasin jo puolitoista vuotta sitten lomamatkalla Espanjassa. Pihiyttäni en ostanut ja vieläkin vähän kaihertaa! ;o)

Marika kirjoitti...

Aivan liian usein olen jättänyt jotain ostamatta ja yrittänyt käydä seuraavana päivänä hakemassa sen vain huomatakseni, että se on jo mennyt. Viimeksi jäivät täydellisen malliset ruskeat avokkaat sekä ihastuttava ruskea salkku, joka olisi ollut täydellinen kannettavalleni.

Todella söpö laukku. :)

Herttainen kirjoitti...

Kyllä mäkin olen joskus jotain jättänyt hankkimatta ja on keljuttanut... Enemmän kuitenkin on keljuttanut kun jotain jo kerran omistamaansa on mennyt myymään pois ja haluaisi sen takaisin. Sitä raivon määrää!

Ei aina ees jaksais ajatellä että kaikella on tarkoituksensa ;)

*~SL kirjoitti...

Tyylikäs laukku!
olen jättänyt ainakin kenkiä ostamatta hinnan vuoksi..

Mari kirjoitti...

Ihana laukku, aivan upea. :) Minulle iskee myös tuo sama pihistelyfiilis joskus. Ja sitten, kun juuri ei ole mitään kunnollista ostettavaa, tulee ostettua jotain mitä ei pitäisi eikä kukkaron nyörejä pidättele mikään. Ja kun jotain kivaa löytyy, onkin sellainen päivä että "ehkä tää ei kuitenkaan oo sen arvonen..". :P

Silvara kirjoitti...

Ihanaa että hienon espoolaisrouvan huolella pidetty 70-luvun laatulaukku löysi hyvän uuden kodin. Ai mistäkö tiedän laukun alkuperän? Se sattuu olemaan tätini antama ja minun tylysti kirpparille viemä. Ei laukussa todellakaan ollut mitään muuta vikaa kuin että se on mulle aivan liian pieni. Hyvä että juuri sinä löysit sen :-)!

ellen kirjoitti...

Silvara: Eikä!!! Ostin pari lehteäkin, Glorian, Divaanin ja Olivian, katselin että olipa sinä kiva pöytä...Se euron cluchkin jäi kaivelemaan...

Olen muuten kerran nähnyt sinut femmiksellä, silloin kuviasi oli tyylitaivaassa. Tunnistin heti!

Silvara kirjoitti...

Hih, pöydässä ei vaan vielä ollut oikein mitään kun olen maannut viikonlopun melkein tajuttomana flunssassa. Onneksi pöytä on varattu peräti kolmeksi viikoksi. Hassua, et joku on tunnistanut, saa tulla nykäisemään hihasta jos toistekin näet!

ellen kirjoitti...

ok, hyvä tietää minne kannattaa tehdä täsmäiskuja:)

pinja2 kirjoitti...

Ihana laukku! Tosi nätti malli ja muutenkin kaunis ja hyväkuntoinen laukku!

Noi pihistelykohtaukset on ärsyttäviä. Jätin Fidalta ostamatta yhden karvamyssyn viime talvena ja kylläpä on harmittanut näin jälkikäteen.