torstai 15. toukokuuta 2008

Suomi-Filmi esittää




Mekon olen ostanut aikoja sitten, markka-aikaan muistaakseni yhdellä markalla:) Tämä on vaan niin ihana, ohuen ohutta puuvillaa. Helma on aika pitkä, olen monesti miettinyt, josko vähän lyhentäisin sitä. Toisaalta en ole tohtinut koskea tähän, ties mitä museo-arvoa mekolla vielä joskus on. Kuvien ottamisen jälkeen huomasin, että yksi nappi jäi repsottamaan, koittakaa olla välittämättä. Ja pitäisi varmaan luopua osasta ketjuja, niitä on vähän liikaa rekvisiittana:)

9 kommenttia:

sarakissa kirjoitti...

Voi miten suloinen mekko! itsekin varmaan lyhentäisin sitä, mun vartalolle ja lyhyydelle ei toi pituus oikein sovi. Mutta onhan se aina hieman pelottavaa lähteä saksimaan vanhaa kaunista vaatetta.

Dolce Vita kirjoitti...

Oho, no oli edullinen ;) Ihana Suomi-filmi fiilis välittyy todellakin.

ellen kirjoitti...

sarakissa: tämä on minullekin pahin mahdollinen pituus! ei kyllä yhtään imartele:) toisaalta toi helmarimpsu olisi aika helposti irrotetavissa, sen voisi vaan siirtää ylemmäs ja leikata ylimääräiset pois. ei se ehkä olisi niin vakava rikos vanhaa vaatettä kohtaan? tiedän, että käyttäisin tätä tosi paljon enemmän polvipituisena...
dolce vita: tässä tuntee itsensä aina joksikin maatalon emännäksi!

PikkuSanna kirjoitti...

Maailman ihanin mekko! :)

Saima kirjoitti...

On kyllä ihana mekko! Ja varmasti olisi kyllä enemmän käyttöä polvipituisena:) Sakset käteen vaan vaikka saattaa hieman kirpaistakin:)

ellen kirjoitti...

saima: käyn tänään anopilla, siellä on kone...kai mä uskallan teidän rohkaisemana vihdoin tehdä tälle jotain! laitan sitten "jälkeen" kuvat kun operaatio on suoritettu!

Herttainen kirjoitti...

On kyllä todella ihana suomifilmimekko :) Sain just eilen dvd:llä Pekkaa ja Pätkää ja tekis heti mieli katsoa myös liuta Taunoa ja Ansaa :)

Onhan euron myötä muutenkin hinnat hilppasen nousseet, mutta helpoiten sen huomaa esim. kirppareilla. Mitä ennen oli markan rekissä/korissa on nyt euron.

Mä en osaa ottaa kantaa saksimiseen... Ite oon aina tosi varovainen ja saatan vitkutella päätöksiä pitkään... Ettei vain sitten jälkikäteen kaduttais :)

Poff kirjoitti...

Mun äitillä oli aika samantyylinen mekko sillon ku se pääs ripiltä ja siitä on nyt melkein 30 vuotta. :)

Jenny kirjoitti...

Voi suloisuus mikä mekko. Ihan huippu.